INICJATYWA OBYWATEL

INFORMACJE I USŁUGI PRZYJAZNE OBYWATELOM

Sprawdź jak załatwić sprawę w urzędzie lub przez Internet

Wejdź na:

www.obywatel.gov.pl

lub zadzwoń:

222 500 115

Każdą informację otrzymasz w prosty i przystępny sposób – co musisz zrobić, co przygotować, gdzie pójść, a co możesz załatwić bez wychodzenia z domu.

Wszystko po to, by oszczędzić Twój czas.

Na stronie www.obywatel.gov.pl znajdują się opisy najpopularniejszych usług, jakie administracja świadczy dla obywateli, np.: jak wyrobić dowódpaszportprawo jazdy czy Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ). Ile to kosztuje, jakie dokumenty trzeba wypełnić i gdzie się zgłosić. Struktura strony nie odzwierciedla podziałów resortowych, lecz systematyzuje usługi administracji publicznej według typowych zdarzeń życiowych. Wiarygodność opisów (kart) usług została zagwarantowana poprzez współpracę z merytorycznymi pracownikami ministerstw i jednostek podległych. Cechą wyróżniającą stronę jest zrozumiały, prosty język.

System informacji telefonicznej to rozwiązanie dla tych, którzy nie korzystają z Internetu. Dzwoniąc pod 222 500 115, dowiedzą się, gdzie załatwić swoją sprawę.

System działa na poziomie KPRM (infolinia centralna – 222 500 115), a także na poziomie resortowym (33 osobne numery w ministerstwach i urzędach wojewódzkich).