Gmina Zgierz kończy realizację projektu „Wdrożenie nowoczesnych rozwiązań informatycznych i organizacyjnych w Urzędzie Gminy Zgierz w Zgierzu”.
Dzięki stworzeniu efektywnych narzędzi gmina Zgierz będzie mogła świadczyć e-usługi publiczne. Tym samym wiele spraw będzie można załatwić bez konieczności przyjazdu do Urzędu Gminy.
Kompleksowo będzie można zdalnie załatwić sprawy związane z podatkiem od nieruchomości, rolnym, leśnym i od środków transportu. Możliwe będzie w tych przypadkach przeprowadzenie całej procedury w trybie on-line, łącznie z dokonaniem płatności.
Drogą elektroniczną będzie można złożyć:
- wniosek o wydanie zaświadczenia o nieposiadaniu lub posiadanych gruntach
- informację w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego
- wniosek w sprawie umorzenia zaległości podatkowych/odsetek za zwłokę
- wniosek w sprawie rozłożenia zapłaty podatku/zaległości podatkowej na raty
- wniosek w sprawie odroczenia terminu płatności podatku/zapłaty zaległości podatkowej
- wniosek o wypis i wyrys z aktualnego planu miejscowego zagospodarowania przestrzennego
- wniosek w sprawie wydania informacji dotyczących działki
- wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych podczas organizacji przyjęć
- oświadczenie o wartości sprzedaży napojów alkoholowych
- wniosek o udostępnienie informacji publicznej
- deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dotyczącą właścicieli nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy
- deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dotyczącą właścicieli nieruchomości, na której znajduje się domek letniskowy lub innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku
- zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa/drzew
- wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu/wymeldowaniu
- wniosek o udzielenie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych
- wniosek o najem lokalu mieszkalnego lub socjalnego
- wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej/wewnętrznej
Mieszkaniec chcący korzystać z e-usług publicznych musi posiadać konto na ePUAP (szczegóły na stronie internetowej http://obywatel.gov.pl/czym-jest-epuap).
W celu dostosowania Urzędu do świadczenia profesjonalnych e-usług wymieniono także w ramach projektu przestarzałą infrastrukturę informatyczną, m.in. zakupiono 58 szt. komputerów typu all-in-one.
Całkowita wartość projektu: 644 535,47 zł, w tym dofinansowanie UE wynosi 435 112,23 zł
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020.
Projekt realizowany w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Łódzkiego Obszaru Metropolitarnego.