Ostatnia sesja VIII kadencji Rady Gminy Zgierz odbyła się 19 kwietnia. Obok przyjętego porządku obrad, Radni podsumowali mijającą kadencję, która była jedną z najdłuższych, bo trwała pięć i pół roku.

To czas intensywnej pracy, za który dziękuję koleżankom i kolegom Radnym. Dziękuję Pani Wójt Wiolecie Głowackiej za bardzo dobrą współpracę. Staraliśmy się działać wspólnie w interesie całej gminy i wszystkich mieszkańców. Dziękuję za współpracę sołtysom i wszystkim, którzy byli społecznie aktywni w tej kadencji – podkreślił Dariusz Sędzicki Przewodniczący Rady Gminy.

Za współpracę Radnym podziękowała Wójt Wioleta Głowacka – dla mnie cztery lata pracy z Państwem to bardzo intensywny i dynamiczny czas dla naszej gminy. Dziękuję za wszystkie podpowiedzi nowych pomysłów i rozwiązań, które Państwo zgłaszaliście.

Był to też szczególny czas pandemii i kryzysu ekonomicznego związanego z wybuchem wojny na Ukrainie, wydarzenia, które również nie ominęły naszego samorządu, z którymi potrafiliśmy sobie poradzić.

Czas pokazał, że potrafimy się zjednoczyć dla dobra naszej gminy i wypracować kompromis. Za jedność, którą potrafiliśmy zbudować z myślą o naszych mieszkańcach i ich zadowoleniu serdecznie Państwu dziękuję.

Kadencję kończymy i jednocześnie rozpoczynamy z bardzo dobrym wynikiem finansowym bez kredytów. Możemy być dumni, że tak wiele inwestycji zostało zrealizowanych, wiele środków zewnętrznych zostało pozyskanych do budżetu. Bardzo dziękuję za tą kadencję i cieszę się, że upłynęła w spokoju i merytorycznej współpracy – podkreśliła Wójt.

Wójt dziękowała za współpracę pracownikom urzędu i jednostek podległych, sołtysom, organizacjom społecznym z terenu gminy, KGW, OSP, stowarzyszeniom, które działają na rzecz ekologii, dbają o zwierzęta, integrują lokalną społeczność oraz wszystkim aktywnym mieszkańcom, którzy chcieli podzielić się swoimi pomysłami na rozwój gminy.

Podczas sesji Radni odebrali od Wójt pamiątkowe dyplomy z podziękowaniem za współpracę.

Pierwsza Sesja IX kadencji Rady Gminy Zgierz została zaplanowana na 6 maja br., o godz. 10.00.