Gmina Zgierz kończy realizację projektu „Wdrożenie nowoczesnych rozwiązań informatycznych i organizacyjnych w Urzędzie Gminy Zgierz w Zgierzu”.

Dzięki stworzeniu efektywnych narzędzi gmina Zgierz będzie mogła świadczyć e-usługi publiczne. Tym samym wiele spraw będzie można załatwić bez konieczności przyjazdu do Urzędu Gminy.

Kompleksowo będzie można zdalnie załatwić sprawy związane z podatkiem od nieruchomości, rolnym, leśnym i od środków transportu. Możliwe będzie w tych przypadkach przeprowadzenie całej procedury w trybie on-line, łącznie z dokonaniem płatności.

Drogą elektroniczną będzie można złożyć:

  • wniosek o wydanie zaświadczenia o nieposiadaniu lub posiadanych gruntach
  • informację w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego
  • wniosek w sprawie umorzenia zaległości podatkowych/odsetek za zwłokę
  • wniosek w sprawie rozłożenia zapłaty podatku/zaległości podatkowej na raty
  • wniosek w sprawie odroczenia terminu płatności podatku/zapłaty zaległości podatkowej
  • wniosek o wypis i wyrys z aktualnego planu miejscowego zagospodarowania przestrzennego
  • wniosek w sprawie wydania informacji dotyczących działki
  • wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych podczas organizacji przyjęć
  • oświadczenie o wartości sprzedaży napojów alkoholowych
  • wniosek o udostępnienie informacji publicznej
  • deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dotyczącą właścicieli nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy
  • deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dotyczącą właścicieli nieruchomości, na której znajduje się domek letniskowy lub innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku
  • zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa/drzew
  • wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu/wymeldowaniu
  • wniosek o udzielenie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych
  • wniosek o najem lokalu mieszkalnego lub socjalnego
  • wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej/wewnętrznej

Mieszkaniec chcący korzystać z e-usług publicznych musi posiadać konto na ePUAP (szczegóły na stronie internetowej http://obywatel.gov.pl/czym-jest-epuap).

W celu dostosowania Urzędu do świadczenia profesjonalnych e-usług wymieniono także w ramach projektu przestarzałą infrastrukturę informatyczną, m.in. zakupiono 58 szt. komputerów typu all-in-one.

Całkowita wartość projektu: 644 535,47 zł, w tym dofinansowanie UE wynosi 435 112,23 zł

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020.

Projekt realizowany w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Łódzkiego Obszaru Metropolitarnego.